ALGEMENE CONTRACTVOORWAARDEN
Invoering
Dit contractuele document regelt de Algemene Voorwaarden voor het contracteren van producten (hierna "Voorwaarden") via de website www.newgarden.es, eigendom van NEWGARDEN SPAIN SL onder het handelsmerk NEWGARDEN, hierna AANBIEDER genoemd, waarvan de contactgegevens ook in de Juridische kennisgeving van deze website staan.
Deze Voorwaarden blijven op de website gepubliceerd, zodat de GEBRUIKER ze kan reproduceren en opslaan als bevestiging van de overeenkomst. De Voorwaarden kunnen te allen tijde door DE AANBIEDER worden gewijzigd. Het is de verantwoordelijkheid van de GEBRUIKER om deze voorwaarden te bewaren indien hij/zij dat wenst, en om ze regelmatig te lezen, aangezien de voorwaarden die van kracht waren op het moment van het plaatsen van de bestelling van toepassing zijn. DE AANBIEDER archiveert het elektronische document waarin de aankoop wordt geformaliseerd en stelt dit op verzoek ter beschikking aan de GEBRUIKER.
De overeenkomsten zijn aan geen enkele formaliteit onderworpen, behalve in de gevallen die uitdrukkelijk zijn vastgelegd in het Burgerlijk Wetboek, het Wetboek van Koophandel en in deze of andere bijzondere wetten.
Aanvaarding van dit document impliceert dat de GEBRUIKER:
U hebt gelezen, begrepen en begrepen wat hier staat.
Het is een persoon met voldoende contractuele capaciteit. Alle verplichtingen die hierin zijn vastgelegd, dienen te worden nagekomen.
Deze algemene voorwaarden gelden voor onbepaalde tijd en zijn van toepassing op alle overeenkomsten die via de website van de AANBIEDER worden gesloten.
De AANBIEDER informeert dat de handelaar verantwoordelijk is en op de hoogte is van de geldende wetgeving van de landen waarnaar hij de producten verzendt, en behoudt zich het recht voor om de voorwaarden eenzijdig te wijzigen, zonder dat dit gevolgen heeft voor de goederen of promoties die vóór de wijziging zijn gekocht.
Identiteit van de contracterende partijen
Enerzijds is de LEVERANCIER van de door de GEBRUIKER gecontracteerde of verworven producten NEWGARDEN SPAIN SL, met maatschappelijke zetel te AV. FRANKRIJK, 5, PI LAS SALINAS, 30840 ALHAMA DE MURCIA (MURCIA), NIF B98434665 en klantenservice telefoonnummer 968978806
En aan de andere kant de GEBRUIKER, die zich op de website heeft geregistreerd met behulp van een gebruikersnaam en wachtwoord, waarvoor hij of zij de volledige verantwoordelijkheid draagt voor het gebruik en de bewaring ervan, en die verantwoordelijk is voor de juistheid van de aan de AANBIEDER verstrekte persoonlijke gegevens.
Doel van het contract
Het doel van dit contract is om de contractuele verkooprelatie tussen de AANBIEDER en de GEBRUIKER te regelen op het moment dat laatstgenoemde het bijbehorende vakje accepteert tijdens het online contracteringsproces.
De contractuele verkooprelatie houdt in dat een bepaald product wordt geleverd tegen een vastgestelde en openbaar gemaakte prijs op de website.
Correctie van gegevens
Wanneer de GEBRUIKER fouten constateert in de op de website gepubliceerde gegevens of in de documenten die voortkomen uit de contractuele relatie, kan hij de aanbieder hiervan op de hoogte stellen door een e-mail te sturen naar soporte@newgarden.es, zodat de aanbieder deze zo snel mogelijk kan corrigeren.
De GEBRUIKER kan zijn gegevens up-to-date houden door toegang te krijgen tot zijn gebruikersaccount.
Contractprocedure
Om toegang te krijgen tot de producten of diensten die door de AANBIEDER worden aangeboden, moet de GEBRUIKER meerderjarig zijn en zich via de website registreren door een gebruikersaccount aan te maken. Daarom moet de GEBRUIKER vrij en vrijwillig de vereiste persoonsgegevens verstrekken, die zullen worden behandeld in overeenstemming met de bepalingen van Verordening (EU) 2016/679 van 27 april 2016 (AVG) betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van deze gegevens en de organieke wet 3/2018 van 5 december 2016.
(LOPDGDD), met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens en gedetailleerd beschreven in de juridische kennisgeving en het privacybeleid van deze website.
De GEBRUIKER kiest een gebruikersnaam en wachtwoord en verbindt zich ertoe deze zorgvuldig te gebruiken en niet ter beschikking te stellen aan derden. Hij verbindt zich er ook toe de AANBIEDER op de hoogte te stellen van verlies of diefstal van dergelijke wachtwoorden of van mogelijke ongeoorloofde toegang door een derde, zodat de AANBIEDER deze onmiddellijk kan blokkeren.
Zodra het gebruikersaccount is aangemaakt, dient u er rekening mee te houden dat het contracteringsproces, overeenkomstig artikel 27 van Wet 34/2002 betreffende diensten van de informatiemaatschappij en elektronische handel (LSSICE), de volgende stappen zal volgen:
- Algemene contractbepalingen.
- Verzending en levering van bestellingen.
- Herroepingsrecht.
- Online claims en geschillenbeslechting.
- Overmacht.
- Bevoegdheid.
- Overzicht van het aanbod.
- Prijs en geldigheidsduur van het aanbod.
- Transportkosten.
- Betaalwijze, kosten en kortingen.
- Aankoopproces.
- Ontbinding en opschorting of ontbinding van de overeenkomst.
- Garanties en retouren.
- Toepasselijk recht en jurisdictie.
1. ALGEMENE CONTRACTBEPALINGEN
Tenzij schriftelijk anders is bepaald, impliceert het plaatsen van een bestelling bij de AANBIEDER dat de GEBRUIKER deze wettelijke voorwaarden aanvaardt. Geen enkel beding van de GEBRUIKER mag afwijken van dat van de AANBIEDER, tenzij dit uitdrukkelijk vooraf en schriftelijk door de GEBRUIKER is aanvaard.
GELDVERSTREKKER.
2. VERZENDING EN LEVERING VAN BESTELLINGEN
De AANBIEDER zal geen bestelling verzenden voordat hij heeft geverifieerd dat de betaling is verricht.
Verzendingen van goederen worden doorgaans uitgevoerd door REDUR, DACHSER, TDN, SEUR of een ander transportbedrijf dat samenwerkt met NEWGARDEN, afhankelijk van de door de GEBRUIKER vrijelijk aangegeven bestemming.
De gegarandeerde leveringsvorm is bezorging aan de stoep. De bestelling wordt bij de klant op straat afgeleverd en in geen geval bij de klant thuis, op kantoor of op de zaak. Wilt u een offerte voor thuisbezorging aanvragen, neem dan contact op met soporte@newgarden.es.
Verzending vindt plaats zodra de beschikbaarheid van de goederen is bevestigd en de betaling is geverifieerd.
De levertijden variëren van 2 tot 10 werkdagen, afhankelijk van de bestemmingsstad en de gekozen betaalmethode. De verwachte verzend- en leveringsdatum worden doorgegeven vóór de orderbevestiging. Deze periode kan worden verlengd, afhankelijk van de specifieke kenmerken van het product en/of het verzendadres.
Niet-uitvoering van de overeenkomst op afstand
Indien de overeenkomst niet kan worden uitgevoerd omdat het gecontracteerde product of de gecontracteerde dienst niet binnen de opgegeven termijn beschikbaar is, wordt de GEBRUIKER op de hoogte gesteld van het gebrek aan beschikbaarheid en heeft hij het recht om de bestelling te annuleren en het volledige betaalde bedrag terug te ontvangen, zonder kosten en zonder enige aansprakelijkheid voor schade die aan de AANBIEDER kan worden toegerekend.
De AANBIEDER aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid indien de levering van het product of de dienst niet plaatsvindt omdat de door de GEBRUIKER verstrekte informatie onjuist, onnauwkeurig of onvolledig is.
De levering wordt als voltooid beschouwd wanneer de vervoerder de producten ter beschikking heeft gesteld aan de GEBRUIKER en de GEBRUIKER, of zijn vertegenwoordiger, de ontvangstbevestiging heeft ondertekend.
De AANBIEDER is aansprakelijk jegens de GEBRUIKER voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat op het moment van levering van de bestelling. De GEBRUIKER kan door middel van een eenvoudige verklaring de correctie van genoemd gebrek aan overeenstemming, de vermindering van de prijs of de ontbinding van het contract eisen. In al deze gevallen kan de GEBRUIKER tevens schadevergoeding eisen, indien van toepassing.
De GEBRUIKER heeft het recht om de betaling van het nog openstaande gedeelte van de prijs van het gekochte product op te schorten totdat de AANBIEDER aan de verplichtingen uit dit contract voldoet.
Het is de verantwoordelijkheid van de GEBRUIKER om de producten bij ontvangst te controleren en eventuele voorbehouden en claims die gerechtvaardigd zijn, op het leveringsbewijs te vermelden.
3. HERROEPINGSRECHT
De gebruiker kan binnen 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de aankoop herroepen of de overeenkomst ontbinden. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen nadat u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U heeft de mogelijkheid om het modelformulier voor herroeping of een andere ondubbelzinnige verklaring in te vullen en te verzenden via support@newgarden.es of dit formulier . Wij zullen u onverwijld op een duurzame gegevensdrager op de hoogte stellen van de ontvangst van uw herroeping.
Indien de reden voor retournering is dat het geretourneerde artikel defect is of niet overeenkomt met wat u heeft besteld, dan zal NEWGARDEN SPAIN, SL de kosten voor retournering en nieuwe verzending dekken.
Indien de reden voor retournering is dat de bestelling niet naar wens is:
- Wij zullen het bedrag, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de leveringskosten indien u voor een andere optie dan reguliere levering hebt gekozen, in welk geval alleen de door de website in rekening gebrachte kosten voor reguliere levering worden vergoed), onverwijld terugbetalen.
- De terugbetaling vindt plaats uiterlijk 14 kalenderdagen na de datum waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen.
-
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
VERZENDKOSTEN GEÏNVLOED VOOR ELK PRODUCT (SCHIEREILAND EN BALEAREN):
Voor andere landen kunt u contact opnemen met soporte@newgarden.es.
- Product met verpakkingsvolume kleiner dan 0,30 m3 = € 15
Bijvoorbeeld: alba, allegra, amalfi 80 hang, amalfi, amelio, azalea 30, azalea 40, balby 30 hang, benirras, bita, bora, bossa wall, bruna garland, buly 20, buly 30, buly 40, buly 50, buly 60, camelia 40, camelia 40, camelia 80, camelia high, camelia large, camomila 40, carmen 45, chelsea, cherry, chiara, chloe 35, chloe plant, claudy, clavel 40, cuby 20, cuby 32, cuby 40, cuby 45, edy, elba 59, enoki, faralay, ficus 60, ficus 80, fity 100, fity 160, fredo 140, gerbera 33, goa 40, grace 140, greta, gufo 20, gufo 40, helga 145, klimop, hortensia 40, itaca, zonneroos 60x20, jasmijn 60, junco, kurby, lola 110, lola 20, lola 30, lola 45, lola slim 120, lola slim 30, luceo, magnolia 30, magnolia 45, magnolia 60, mallorca, melisa 30, melisa 30, melisa 50, melvin 55, narcis 35, narcis 40, narcis 40, narcis 60, norai, nova 45, nova 60, olivo hoog, olivo groot, palma 38, palma 70, palmera, panchito, paquita farola, paquita muur, petra 40, petra 60, pinus 100, pompeya 120, positano, reona 30 hang, rocket 145, rocket 20, rocket 70, rodas, rosa 45, rosa 65, saona 30, saona 70, saona muur, simona, siroco, sisine 30 hang, sisine 30, sisine 70, sisine muur, snowy 100, snowy 40, sora, stella, tafy 38, tarida tab, tuby 140, tuby 38, tuby 70, violeta 30, violeta 40, violeta 55, wally.
- Product met verpakkingsvolume tussen 0,30 m3 en 1,1 m3 = € 49
Bijvoorbeeld: aruba, bruna 165 cable, buly 80, capri 110, carmen 145, fredo 170, grace 170, konika 170, lola 165, lola 200, magnolia 80, martinica, menorca bench, narciso 80, nice 230, pancho, pepita 215 streetlight, rasa, rosa 75, tarida sit.
- Product met verpakkingsvolume tussen 1,2 m3 en 1,72 m3 = € 90
Bijvoorbeeld: Capri 75, Crete 120, Formentera, Sunflower 90, Ibiza 120, Jamaica, Magnolia 120, Magnolia 90, Menorca Sofa, Narcissus 100, Pinus 160, Sicily 120, Sicily 75.
- Product met verpakkingsvolume tussen 1,73 m3 en 2,3 m3 = € 130
Bijvoorbeeld: Magnolia 130
- Product met verpakkingsvolume tussen 2,4 m3 en 4 m3 = € 190
Bijvoorbeeld: Magnolia 160
- De terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode die u bij de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd en op voorwaarde dat er geen extra kosten aan verbonden zijn.
- Het bedrijf behoudt zich het recht voor om te wachten met terugbetaling totdat het de goederen heeft teruggekregen, of totdat u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Uitzonderingen op het herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op overeenkomsten die betrekking hebben op de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn of die op bestelling worden vervaardigd. In de productbeschrijving wordt uitdrukkelijk aangegeven welke producten op verzoek van de klant op bestelling worden gemaakt.
Het herroepingsrecht vervalt eveneens indien het te retourneren artikel niet overeenkomt met het artikel dat u hebt gekocht, indien de verzegeling na levering is verbroken, indien het artikel niet in perfecte staat is, of indien het artikel geopend of gebruikt is.
*Als de klant besluit het defecte product op eigen kosten te retourneren, zijn de kosten voor de retourzending voor rekening van de klant.
Jute gordijnen en zeilen (esparto jaloezieën/zonweringen, schaduwdoeken (kokosvezel)) worden bij aankoop met de hand gemaakt door een ambachtsman. Dit is een op maat gemaakt product dat ad hoc wordt geproduceerd, daarom is er geen herroepingsrecht van toepassing. Indien de GEBRUIKER vragen heeft, kan hij/zij contact opnemen met soporte@newgarden.es. Als het product met problemen wordt geleverd, bent u gedekt door de garantie.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op de overeenkomsten die genoemd worden in artikel 103 van de RDL 1/2007 en die hier vermeld staan.
Het herroepingsrecht is geregeld in artikel 102 van het Koninklijk Wetgevend Besluit 1/2007 van 16 november, waarbij de herziene tekst van de Algemene wet ter bescherming van consumenten en gebruikers en andere aanvullende wetten, hierna RDL 1/2007, wordt goedgekeurd. Indien de AANBIEDER niet voldoet aan de verplichting om informatie en documentatie te verstrekken met betrekking tot het herroepingsrecht, eindigt de termijn voor de uitoefening daarvan twaalf maanden na het verstrijken van de oorspronkelijke herroepingstermijn, overeenkomstig artikel 105 van Koninklijk Besluitwet 1/2007.
4. ONLINE CLAIMS EN GESCHILLENBESLECHTING
De AANBIEDER stelt Klachtenformulieren op verzoek ter beschikking aan gebruikers of consumenten, indien de huidige wetgeving dit vereist. U kunt deze opvragen via de hieronder vermelde contactgegevens van de AANBIEDER.
Ook als de klacht niet via een Klachtenformulier wordt ingediend, zal elke klacht die de GEBRUIKER passend acht, zo snel mogelijk in behandeling worden genomen.
Contactadressen voor klachten:
Postadres: NEWGARDEN SPAIN SL, AV. FRANKRIJK, 5, PI LAS SALINAS, 30840 ALHAMA DE MURCIA (MURCIA)
Telefoon: 618 61 65 77
E-mailadres: support@newgarden.es
Online geschillenbeslechting
Overeenkomstig artikel 14.1 van Verordening (EU) 524/2013 biedt de Europese Commissie een platform dat gratis toegankelijk is voor de beslechting van onlinegeschillen tussen de GEBRUIKER en de AANBIEDER, zonder dat een beroep hoeft te worden gedaan op de rechter, door tussenkomst van een derde partij, het geschillenbeslechtingsorgaan genaamd, dat als bemiddelaar tussen beide partijen optreedt. Dit orgaan is neutraal en zal met beide partijen in gesprek gaan om tot een overeenkomst te komen. Uiteindelijk zal het een oplossing voor het conflict voorstellen en/of opleggen.
Link naar het ODR-platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
5. OVERMACHT
Partijen zijn niet aansprakelijk voor tekortkomingen die het gevolg zijn van overmacht. De nakoming van de verplichting wordt uitgesteld totdat de overmachtsituatie is geëindigd.
6. COMPETENTIE
De GEBRUIKER mag de rechten, verantwoordelijkheden en verplichtingen die bij de verkoop zijn aangegaan, niet overdragen of overdragen.
Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden ongeldig of onuitvoerbaar wordt verklaard, worden de geldigheid, wettigheid en uitvoerbaarheid van de overige bepalingen op geen enkele wijze aangetast en worden deze bepalingen op geen enkele wijze gewijzigd.
De GEBRUIKER verklaart dat hij/zij deze Voorwaarden volledig heeft gelezen, begrepen en geaccepteerd.
7. ALGEMENE BEPALINGEN VAN HET AANBOD
Alle verkopen en leveringen door de AANBIEDER worden geacht onderworpen te zijn aan deze Voorwaarden.
Geen enkele wijziging, aanpassing of overeenkomst die in strijd is met het Commerciële Voorstel van DE AANBIEDER of met hetgeen hierin is bepaald, zal van kracht zijn, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk overeengekomen en ondertekend door DE AANBIEDER. In dat geval prevaleren deze specifieke overeenkomsten.
8. PRIJS EN GELDIGHEIDSDUUR VAN HET AANBOD
De bij elk product of elke dienst vermelde prijzen zijn inclusief de belasting over de toegevoegde waarde (BTW) en andere belastingen die van toepassing kunnen zijn. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zijn in deze prijzen de verzend- en communicatiekosten, de verwerkingskosten en eventuele andere aanvullende diensten of bijlagen bij het gekochte product niet inbegrepen.
De prijzen die van toepassing zijn op elk product zijn de prijzen die op de website zijn gepubliceerd en worden uitgedrukt in EURO. De GEBRUIKER gaat ervan uit dat de economische waarde van sommige producten in real time kan variëren.
Voordat u uw aankoop doet, kunt u online alle details van de offerte bekijken: artikelen, hoeveelheden, prijs, beschikbaarheid, verzendkosten, toeslagen, kortingen, belastingen en het totale aankoopbedrag. Prijzen kunnen dagelijks veranderen totdat een bestelling is geplaatst.
Zodra een bestelling is geplaatst, blijven de prijzen hetzelfde, ongeacht de beschikbaarheid van het product.
Elke betaling aan de AANBIEDER resulteert in de uitgifte van een factuur op naam van de geregistreerde GEBRUIKER of op de bedrijfsnaam die bij het plaatsen van de bestelling is opgegeven. Deze factuur wordt na betaling en orderbevestiging automatisch in PDF-formaat naar u gemaild.
Voor alle informatie met betrekking tot de bestelling kan de GEBRUIKER contact opnemen met de klantenservice via telefoon op 618 61 65 77 of per e-mail op soporte@newgarden.es
9. TRANSPORTKOSTEN
De in de winkel gepubliceerde prijzen zijn exclusief verzend-, communicatie-, installatie-, download- en aanvullende diensten, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
De verzendkosten worden berekend wanneer u uw winkelwagentje opslaat of een offerte opvraagt. Deze zijn gebaseerd op het gewicht van de producten en het afleveradres.
Verzending
De gekochte producten worden afgeleverd bij de door u opgegeven persoon en op het door u opgegeven adres.
VERZENDING NAAR HET SCHIEREILAND EN DE BALEAREN
. € 10 (GRATIS bij aankopen boven € 50)
. Levering binnen 3-5 dagen voor de meeste van onze producten (voor sommige producten geldt een levertijd van 1-3 dagen, zoals aangegeven op het product)
VERZENDING NAAR FRANKRIJK, DUITSLAND EN ITALIË
. € 15 (GRATIS bij aankopen boven € 50)
. Als u uw bestelling in een van deze landen wilt ontvangen, moet u de juiste taal selecteren in het bovenste menu om uw aankoop te voltooien.
10. BETALINGSMETHODEN, KOSTEN EN KORTINGEN
De AANBIEDER is verantwoordelijk voor de financiële transacties en maakt de volgende methoden mogelijk om een bestelling te betalen:
- Creditcard
- PayPal
- Bankoverschrijving
- Klarna
De GEBRUIKER kan een kortingsbon gebruiken voordat hij de aankoop voltooit, indien hij deze van de AANBIEDER heeft ontvangen.
Veiligheidsmaatregelen
De website maakt gebruik van door de industrie geaccepteerde technieken voor informatiebeveiliging, zoals SSL, beveiligde pagina-invoer, firewalls, toegangscontroleprocedures en cryptografische mechanismen, om ongeautoriseerde toegang tot gegevens te voorkomen. Om deze doeleinden te bereiken, stemt de gebruiker/klant ermee in dat de aanbieder gegevens verkrijgt ten behoeve van de bijbehorende authenticatie van toegangscontroles.
De AANBIEDER verplicht zich om geen enkele transactie toe te staan die door de creditcardmaatschappijen of de ontvangende bank als illegaal wordt beschouwd en die hun goodwill kan of kan schaden of hen negatief kan beïnvloeden.
De verkoop of aanbieding van een product of dienst die niet voldoet aan alle wetten die van toepassing zijn op de Koper, de Uitgevende Bank, de Handelaar of de Kaarthouder(s), is verboden onder kaartmerkprogramma's.
11. AANKOOPPROCES
U kunt elk product uit onze catalogus aan uw winkelwagen toevoegen. Hierbij worden alleen de artikelen, de hoeveelheid, de prijs en het totaalbedrag weergegeven. Zodra uw winkelwagen is opgeslagen, worden belastingen, toeslagen en kortingen berekend op basis van de door u ingevoerde betalings- en verzendgegevens.
De manden hebben geen administratieve verplichtingen. Ze vormen simpelweg een onderdeel waarin u een budget kunt simuleren, zonder dat beide partijen zich ergens aan hoeven te committeren.
Vanuit het winkelmandje kunt u een bestelling plaatsen door de onderstaande stappen te volgen voor een correcte afhandeling:
- - Factureringsgegevens controleren.
- - Controleer het verzendadres.
- - Selecteer de betaalmethode.
- - Plaats de bestelling (koop).
Zodra de bestelling is verwerkt, stuurt het systeem een e-mail naar de managementafdeling van de AANBIEDER en een andere naar het e-mailadres van de GEBRUIKER ter bevestiging van de bestelling.
Bestellingen (aankoopaanvragen)
Voordat de bestelling wordt bevestigd, ontvangt u informatie over de status van de bestelling en de verwachte verzend- en/of leveringsdatum.
12. ONTBINDING EN OPSCHORTING OF BEËINDIGING VAN HET CONTRACT
Indien enige van deze voorwaarden onwettig, nietig of om welke reden dan ook niet-afdwingbaar wordt geacht, wordt die voorwaarde als scheidbaar beschouwd en heeft dit geen invloed op de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige voorwaarden.
De AANBIEDER kan, zonder voorafgaande kennisgeving, de toegang van de GEBRUIKER tot zijn diensten geheel of gedeeltelijk opschorten of beëindigen, indien de GEBRUIKER de verplichtingen die in dit contract of in een toepasselijke wettelijke bepaling, licentie, verordening, richtlijn, gedragscode of beleid zijn vastgelegd, niet nakomt.
Wanneer de AANBIEDER een van haar rechten of bevoegdheden uit hoofde van dit artikel uitoefent, heeft dit geen invloed op de uitoefening van enig ander recht, bevoegdheid of rechtsmiddel dat de AANBIEDER ter beschikking staat.
13. GARANTIES EN RETOUREN
De garanties worden geregeld door de bepalingen van de Titel met betrekking tot "Garanties en service na verkoop" van het Koninklijk Wetgevend Besluit 1/2007 van 16 november, waarmee de herziene tekst van de Algemene wet ter bescherming van consumenten en gebruikers en andere aanvullende wetten worden goedgekeurd. Deze kunnen hier worden geraadpleegd.
Op al onze producten zit een wettelijke garantie van minimaal drie jaar. NEWGARDEN SPAIN, SL is als verkoper van het product verantwoordelijk voor de garantie volgens de wettelijk vastgestelde voorwaarden.
Fabrikanten bieden eveneens een commerciële garantie aan, die soms de voorwaarden van de wettelijke garantie kan verbeteren. Daarom is het erg belangrijk dat u de garantievoorwaarden van elk product goed doorleest en uw aankoopbewijs bewaart. U heeft deze namelijk nodig om aanspraak te kunnen maken op de garantie.
Defecten die het gevolg zijn van nalatigheid, stoten, onjuist gebruik of behandeling, ongeschikte spanning, onjuiste installatie die niet is uitgevoerd door de erkende Technische Dienst (indien van toepassing) of materialen die onderhevig zijn aan slijtage door normaal gebruik, vallen niet onder de garantie.
In gevallen waarin een beroep op de garantie nodig is, wordt het artikel gerepareerd, vervangen, afgeprijsd of terugbetaald, conform de wettelijk vastgestelde voorwaarden.
Om de garantie effectief te maken, kunt u contact met ons opnemen op 618 61 65 77 of een e-mail sturen naar soporte@newgarden.es.
Consumptie
U kunt een klachtenformulier indienen bij de Consumentenbond. U kunt het formulier downloaden via de volgende link , invullen en per e-mail naar soporte@newgarden.es sturen.
Communicatie
In het geval dat de gebruiker een vraag of claim wil indienen, moet hij/zij contact opnemen met NEWGARDEN SPAIN, SL, met statutaire zetel te Avda. Francia, 5 – 15. Pol. Ind. Las Salinas de Alhama, 30840, Alhama de Murcia (MURCIA), e-mail soporte@newgarden.es en telefoon 618 61 65 77 .
TOEPASSELIJK RECHT EN JURISDICTIE
Deze voorwaarden worden beheerst door en uitgelegd in overeenstemming met het Spaanse recht in alle gevallen waarin hierin niet uitdrukkelijk is voorzien. De AANBIEDER en de GEBRUIKER komen overeen om elk geschil dat kan ontstaan uit de levering van de producten of diensten die onder deze Voorwaarden vallen, voor te leggen aan de rechtbanken en gerechtshoven van de woonplaats van de aanbieder (indien deze niet als consument wordt beschouwd in de zin van de TRLGDCU) of van de gebruiker (indien deze wel als consument wordt beschouwd in de zin van de TRLGDCU).
BIJLAGE I. HERROEPINGSFORMULIER.
Ter attentie van:
Naam: NEWGARDEN SPAIN SL
NIF-nummer: B98434665
Adres: AV. FRANKRIJK, 5, PI LAS SALINAS , 30840 ALHAMA DE MURCIA ( MURCIA )
Telefoon: 618 61 65 77
E-mailadres: support@newgarden.es
Gegevens van het product/de dienst die moet worden ingetrokken:
Contract/Order/Factuurnummer:
Contract-/order-/factuurdatum:
Datum van ontvangst van het product/de dienst:
Product-/servicebeschrijving:
Consumenten-/gebruikersgegevens:
Naam:
Thuis:
Bevolking:
* Telefoon:
* E-mailadres:
(* gegevens niet verplicht)
Herroepingsrecht: U kunt uw herroepingsrecht uitoefenen binnen de wettelijk vastgestelde termijn van 14 dagen, ingaande op de dag die volgt op het sluiten van het dienstencontract of op de dag van ontvangst van het product.
In overeenstemming met artikel 102 en volgende van het Koninklijk Wetgevend Besluit 1/2007 van 16 november, waarbij de herziene tekst van de Algemene Wet ter Bescherming van Consumenten en Gebruikers en andere aanvullende wetten wordt goedgekeurd, deel ik u hierbij mede dat ik binnen de vastgestelde termijn afzie van het contract voor de verkoop van de hierboven beschreven goederen/diensten. Ik zou het daarom op prijs stellen als u contact met mij opneemt via de verstrekte contactgegevens om mij te laten weten dat dit verzoek is verwerkt.
Datum van aanvraag:
Handtekening consument/gebruiker: